Monday 29 October 2007

Syrligt och sött

Finns det någonting bättre än att kombinera de skarpa, syrliga smakerna av en god ost med något sött? Jag tänker getost med rödlöksmarmelad, camembert med hjortronsylt, 'Pasta Sorella'* och, sist men absolut inte minst en favorit: ädelost med honungsdressing. Det sistnämnda står på menyn ikväll. En salladsbädd med massor av ruccola och färska örter; grillade paprikor; en dragon/honungs-dressing med lite Slotts senap (lyxvara här i utlandet!); och en härlig portion ädelost av god kvalitet! Men idag har jag dragit ner lite på sötman i dressingen eftersom jag hade tänkt ha russin i bröddegen som i denna stund ligger under duken och jäser.

Bon appetit!




*En pasta som jag och syrran hittat på med getost, tomat och katrinplommon. Säkert felstavat förresten.

2 comments:

Anonymous said...

Åh vad gott! Får jag komma på middag?

Emilie H-Lindhe said...

Naturligtvis är du välkommen! Fast tyvärr återstår nu bara brödet - mätt som en plätt :)