Sunday 28 October 2007

Romance

Nyss hemkommen från Brighton Dome där jag i två timmar fick äran att njuta av Beethoven, Haydn och Mozart. Jag är vanligtvis ovillig att kamma till mig på självaste vilodagen men den här upplevelsen var definitivt mödan värd. Mamma, de spelade Mozart's Romance! Jag och min kära mor har lyssnat till denna andra sats i Mozart's Piano Concerto säkert över hundra gånger och det var en underbar känsla att veta precis på noten vad som skulle komma därnäst! Det var bara de första takterna som var helt oväntade och då blev det minsann en tår eller två. Vanligtvis brukar jag dricka morgonkaffet i Åkerby eller plugga till detta stycket men nu satt jag och tittade förväntansfullt på pianisten ena sekunden och stråkarna den andra - önskade att jag kunde sno dirigentens pinne ett tag och vifta lite med armarna!

1 comment:

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Visst är det underbart, efter det att jag läst ditt inlägg satte jag på en kopp kaffe och 'Romance' CD:n.
tags. hitta 7 st. Åkerby, klassisk musik, Brighton Dome, Beethoven, Haydn etc. etc.