Monday 10 March 2008

Vad hände med lugnet efter stormen?

Sitter i mitt rum som förvandlats till en biltvätt. Regnet piskar mot fönstrena och ute blåser det orkanvindar* och blixtrar. Jag som trodde att ett lugn väntade efter förra veckans storm av händelser men icke sa Nicke.. Således gör jag allt som står i min makt för att få ner pulsen och öka koncentrationsnivån. Vi pratar nybäddade lakan, ett härligt urval överstrykningspennor, mycket frukt, varma drycker, klassisk musik etc. En veckas intensivt pluggande och sedan bär det av hemåt igen - ännu en händelserik tid står för dörren!



*Vill bara påpeka att jag researchat detta påstående: enligt väderleksrapporten skulle det blåsa 85 miles per hour vilket man kan konvertera till meter per sekund genom att multiplicera med 0.447, dvs cirka 38 m/s. Sedan, enligt SMHI, klassificeras vindhastigheter över 32.7 m/s som "orkan".

1 comment:

Anonymous said...

Mysigt om du får hålla dig inne i alla fall och inte behöver gå ut. Det måste se riktigt häftigt ut ner mot marinan när det blåser så mycket. Hoppas du inte blåser bort bara!!!!!

KRAM