Saturday 15 March 2008

80 & 3xSista

Inhale, exhale... fyra femtedelar, 80%, 4 på en skala från ett till fem. Hur man än vrider och vänder på det måste jag vara (och är) nöjd.

Den här veckan har det varit ett flertal 'sista gången' ögonblick. Till exempel gick jag på min sista föreläsning på University of Sussex. Två briljanta timmar med en upbeat Amerikan som kritiserade Bretton Woods institutionerna där han en gång i tiden även arbetat och kunde därför utgå från ett mer underhållande, personligt perspektiv. Dagen därpå blev det även dags det sista seminariet - ett betydligt mer välkommet slut. Jag avskyr seminarier som oftast slutar med hopplösa diskussioner om generella saker som folk läst i tidningen eller oakademisk smutskastning. Den sista 'sista' inföll idag då jag gick till mitt volontärarbete för en sista insats. Jag bestämde mig för att lämna ett typiskt Emilie-avtryck genom att spendera tre timmar med att omorganisera och etikera ett utav deras många arkiv. Credit Union var rena drömmen för mig med åtskilliga pärmar, mappar och blanketter som inte kunnats datoriserats pga begränsade resurser. Lovely.

Nu ska jag ta och se en film och äta lite smarrig mat - surprising eh?!

CIMG1683

Jag på the Credit Union i klassisk Ulla Bella Sekreterare pose.

1 comment:

SuperMansoory said...

Klockren bild!
CU kommer säkert att sakna Ulla Bella...