Sunday 17 February 2008

Lathet och en smula fusk

Jag packade precis upp min väska från min trip hem till Stockholm. Intressant? Ja, för att jag var där för två veckor sedan! Detta tyder på två saker: (1) jag har mer kläder än vad jag tror; och (2) att min pyttlilla bostadsyta är större än vad jag tror även om jag har blåmärken runt vaderna efter att ha snubblat på ryggsäcken som legat vid sängkanten. Men det positiva är att när jag får fint besök från Sverige om två veckor så har jag redan övat på väskhoppningen och konstaterat att syster-yster får plats! Men lova att sitta snällt i sängen :)

Bakar en liten pizza till ikväll på matrester - my absolute favorite! En liknande version med rödlök, grillade paprikor, getost och rosmarin gjorde stor succé i fredags då jag var på "food night". Alla gäster skulle ta med sig en maträtt från sitt land och med tanke på att de flesta var Development Studies masters studenter kan ni bara föreställa er vilken underbar buffé det blev! Grytor från Peru och Indien, pasta, Tysk lasagne, sushi (!), cheddar, pork pies, Shephards pie etc. Fast nu tänker ni säkert, 'tror bruden att hon är italienare eller?'. Nej, jag är fullt medveten om mitt svenska medborgarskap men inspirationen hade tagit semester och, let's face it, hur många svenskar äter inte pizza på en fredag? Slutet gott, allting gott när även italienarna lovordade min skapelse :P

2 comments:

Vero said...

Tjoho! Had almost given up on the goldfish. Thought you might have forgotten your way back to your own blog. But here you are, with a little inspiration for tonight's dinner.

Storbesök säger du :-D

Jag lovar att sitta snällt på sängen, den lilla tiden vi ska vara hemma :-D

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Härligt! welcome back