Tuesday 20 November 2007

Ett under utav "gå på vatten"-kaliber

Jag liksom min syster tycks ha drabbats utav brist på motivation när det gäller bloggandet. I hopp om att bloggaren i mig snart tillfrisknar vill jag framföra denna lilla saga.

I fredags på väg till campus så såg jag inom loppet utav tjugo minuter två personer tappa varsitt äpple. Vad är sannolikheten för detta? Jag står på hållplatsen och en man med alltför mycket viktiga saker i tankarna passerar och tappar ett äpple ur väskan han rotar i. En uppmärksam flicka tar upp äpplet och ropar förgäves efter mannen. Lite senare när jag sitter på bussen som är på väg nedför en brant backe kommer ett äpple rullandes i gången mellan sätena. Äpplet följs utav mannen som just tappat sitt mellanmål. Otroligt. Jag tänkte köpa en lott men nöjde mig med detta under.

Håll hårt i äpplena mina vänner!

1 comment:

Anonymous said...

Ja, äpplen som faller har lett till storslagna saker.

Kommer verkligen inte ur min bloggdvala.

Snart kommer du hem!!!

Have a beautiful day!!