Sunday 4 November 2007

Stardust

Kände för ett biobesök på eftermiddagen och efter en stund ståendes i valet och kvalet blev det till slut en biljett till Stardust. Lite oväntat eftersom fantasy inte är riktigt min smak. Den är minst sagt stjärnspäckad med namn som Pheiffer, Danes, De Niro, O'Toole, Miller, Gervais... en salig blandning! Jag gillade den faktiskt för att den är inte lika perfekt och dramatiskt dryg som Sagan om Ringen triologin, samtidigt som den inte är lika komisk och Disney som Pirates of the Caribbean. Men den ligger någonstans där emellan och jag vill beskriva den som 'mer teater'. En saga om en ung man som ska fånga en fallande stjärna för att ge till sin livs kärlek (tror han ja!?) för att vinna hennes hjärta. Häxor och pirater står naturligtvis i hans väg men, ja, jag vågar väl ändå avslöja att slutet gott, allting gott. Kom igen - det är en 'så levde de lyckliga i alla sina dagar'-story. Barnen i biografen verkade inte så imponerade så det är väl snarare en godnattsaga för vuxna. Perfekt en lugn söndag tycker jag.



Nu ska jag sätta på hurran och ladda om inför kvällen som närmar sig med stormsteg. Det ska bli indisk mat och sen filmatiseringen av Forster's 'Room with a view' lagom till läggdags.

3 comments:

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Som sagt det låter som en perfekt söndagsfilm, matinéfilm. Jag väntar nog på DVD:n/ Kram Minimum

Anonymous said...

Hey missy...was looking forward to something new after several days in the south of Sweden! Were is my very talented sister.

Vero said...

wHere