Saturday 23 February 2008

Bon soir Madame Piaf!

Jag laddar ordentligt och vaknade imorse med ett "födelsedag/julafton"-pirr i magen. Vilken underbart varm och smått vrickad relation jag har till film! Igår i mataffären stod den där framför mig - La Vie En Rose - och den följde med mig hem för föga £7.99. Jag har inte sett den ännu men eftersom Edith Piaf har sjungit för mig sedan juldagen var och varannan morgon och flera respekterade filmkritiker (min syster och kusin, just to name a few) har lovordat den känns det inte som att jag har någonting att förlora. Ikväll är det filmpremiär i mitt rum och inför detta måste en delikat trerätters måltid förberedas med en touch av franskt cuisine. Orkar inte ta tag i håven och jaga grodor så här på morgonen så jag tänker franska ostar, en Syrah, pain riche och någon härligt tung tarte au chocolat. 134 minuter njutning väntar, men först måste jag jobba hårt för att förtjäna det...

2 comments:

Anonymous said...

Cotillard kammade hem en Oscar! Jag ser fram emot att se filmen.

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Oscar och the BAFTA award!